- Home |
- Info |
- Partnerships
Partnerships
Business partnerships
Presenteer jouw merk op het meest relevante muziekplatform van Europa.
ESNS is Europa's grootste showcase festival en muziekconferentie. Het vooruitstrevende programma met opkomende artiesten en innovatie-gedreven conferentiethema's trekt elk jaar een divers publiek van meer dan 4.000 professionals uit de industrie en 40.000 muziekliefhebbers naar Groningen.
ESNS biedt een platform voor uitdagende merkactivaties en marketingmogelijkheden waardoor je gegarandeerd de juiste doelgroep bereikt, of je je nu richt op internationale industry leaders uit de muziekindustrie of onze levendige community van festival- en muziekliefhebbers.
Neem contact op met Manager Business Partnerships Peter Verheul voor meer informatie.
Partnerships op ESNS, drie voorbeelden van merkactivaties en samenwerkingen:
Eurosonic Noorderslag en See Tickets zijn in 2022 een langlopende samenwerking aangegaan. ESNS biedt een breed aanbod aan producten zoals festival- en conferentie tickets, hotels, cashless en merchandise. Waarbij voorheen nog per onderdeel los moest worden afgerekend, kan de consument binnen de nieuwe customer journey alle gewenste producten selecteren en afronden in één transactie.
"We zijn ontzettend enthousiast om deze samenwerking met ESNS aan te gaan. De combinatie van de geweldige geschiedenis en autoriteit die ESNS met zich meebrengt en onze slimme en schaalbare e-commerceoplossing, voorspelt veel goeds voor de toekomst. Naast onze ervaring in de dance-industrie, past deze samenwerking goed bij de ambities die we hebben in de wereld van livemuziek." — Testimonial door Marijke van den Bosch, managing director See Tickets Benelux
ESNS werkt samen met Soundcharts als datapartner voor ESNS Radar & Analytics, gelanceerd in 2022. Dit is een platform dat Europese hitlijsten en festivalinzichten presenteert, ontwikkeld met de steun van Creative Europe. De hitlijsten volgen en tonen Europese artiesten, met als doel de impact van de muziek van de artiesten buiten hun thuisland in kaart te brengen. De database van Soundcharts biedt een uitgebreide catalogus van artiesten die op verschillende online platforms worden gevolgd; van airplay tot playlisting op DSP's, tot volgers op sociale media. De gegevens die worden gebruikt voor ESNS Radar en Analytics, zijn slechts een fractie van wat Soundcharts te bieden heeft en zal daarom naar verwachting de huidige datamodules in de komende maanden nog verder uitbreiden.
"Dankzij de bekwame datatracking en het behulpzame team van Soundcharts zal ESNS niet alleen het leven van managers, agents, boekers, promoters en artiesten makkelijker maken; we zullen ook meer grenzen voor artiesten doorbreken." — Testimonial door Oskar Strajn, projectleider van ESNS Radar & Analytics en ESNS-boeker
"Muziek heeft de kracht om emoties op te roepen en herinneringen terug te brengen en zou de belangrijkste speler in branding moeten zijn. Ik kreeg de kans om ESNS te verkennen en was overdonderd door het rauwe talent van de muzikanten op de kleinere podia. Het was een geweldige kans om verbinding te maken en geïnspireerd te worden door nieuwe artiesten." — Testimonial door Els Dijkhuizen, CMO Heineken NL
The European Music Platform.